My Blog List

Wednesday, January 19, 2011

Al-kisah di hari 1st exam

hari ni 1st time dlm kamus idop aku bile bergelar seorg mahsiswi amik exam degree tdi...19jan2011...tp ni bukan exam yg mne ada study week la....bukan...no...nehi...exam ni brlngsung waktu dah start bljr sem2... ok nk citer hari nih kls aku start kol10pagi smpi pkul2ptg...straight...pkul2ptg tu plak teros amik exam kat minor hall.... sampai pkul4ptg...dgn nk smyg nye lagi.....n lagi xmkn lunchnye lagi b4 nk msuk exam tuh....maka dgn itu berlakulah konsert muzik dlm perot mse tgh jwb exam....mntk2 mamat/minah saleh xdgr konsert terbukak aku tuh....perot asyk bunyi2 jer...mne la nk fokus kan....exam kat cni very strict mcm amik Alvel dulu.. xbleh bwk case pencilbox...yg lutsinar aje bleh..xbleh bwk msuk case kalkulator....nk tulis nama kat ats kertas pon pusing2 kertas tuh....penat exam 2jam....bleh jwb ke x? hmmmm...mcm biase ade yg konpius ade yg xtahu...tawakal jer skrg dh wat yg terbaek kan...tp yg xpuas hatinye msti ade bab ngira2.....kena pick mne satu nk jwb soklan... satu soklan byk kira2 satu soklan lgi byk kena mnulis n mnghafal...dsbebkan aku mmg xmnt mngira2 aku amik yg kne byk tulis2...ntah ape yg aku tulis..hrp2 betol la Amin....lps tuh balik bilik teros laju2 nk smyg asar b4 msuk mghrib...perot kne diisi lgi...dsbbkan aku duk sorg2 kat asrama nih so mmg mls masak lgi2 bila dh penat kan...so ingt nk mkn roti jer...bukak2 plstik...."ehh ape nih wrna hijau semacam dh roti...kulat ler....." terbih expired plak roti nih....kne buang...nk mkn ape? hntam biskut je lahhh... n nk dcritakan kwn2 aku tumpang nk smyg kat bilik..so adab2 mlyan tetamu kne la jamu mknn kan? so akhirnye msk jgk la aku....nseb bek diorg dtg kalu xdtg jwbnye mkn bskut cicah air milo la jwbnye dinner aku.... n Alhmdulillah sudah kyg...esok kls start kol9pgi...homwok kne hntr b4 10am...kls 9 smpi 5 prktikal ptg tuh.... penat kan?tp ni lah kseronokan bljr...nnti dh kje xbest nnti...next paper rabu depan..so ape lgi strt ur study now....chaiyok2....i can do it

No comments: