My Blog List

Saturday, September 4, 2010

done with visa

Bismillahirahmanirahim......

Alhamdunillah after 3days been at kl done with visa....so skrg juz tawakal hoping that my visa will be accepted in 2weeks more..Amin...byk dugaan n cabaran spnjang 3ari pi kl....critanya lah...pgi tuh dlm kol6pgi smpi kat hentian putra...tiba2 trjumpa plak ngn clasmate kopu samden...borak2 jap ngn dia rpnye samden fly b4 raya waaa harunya...kalu aku la nangis airmata darah dah....so pi kl sntral n aku pi seseorg putrajaya...hahh b4 tuh aku tlh khilangan rm10 dgn scara tdk sengaja n kerna kcuaian aku...asal leh ilang?rsenye ilang xsesuai...mybe blnjakannya utk mnde yg sia2...ape? mmm xpelah biarkan rhsia..mmg sdih bila hilng duit nih scara kita sedari.. mmg mse kat dlm erl mood aku sdih jer sbb ilang rm10 lesapso mood pgi tuh moody sbb rm10..duit ttp duit sape xsyg duit maaa...pengajaran wat aku...so the whole day tuh mmg pi ctu pi cni amik brg kat sogo beli brg ckt kat msjid jamek jmpe kwn2...mlm tu bru setel smue...alamaknya kaki aku mcm tapak kaki dinosaur lebam penat tersgttt..aku xleh jln lame2 nk shopping pon mmg kcian arr sape kwn2 aku yg kuar skali ngn aku..

visa`s day....
nse bek kitorg wat appoinmnt..kitorg pnye grup kol9.45pgi so gerak dlm kol 9.30 smpi kat wisma mca nek lrt..kalu yg xwat apoinmnt dorg dah terpacak tnggu kat dpn tuh kol 7pgi lgi....so tnngu pnye tnggu beratur pnye beratur kol1.30 ptg bru siap...yg just walkin without appoinmnt smpi kna tnggu 9jam lmnye... mnusia yg nk fly uk pnye la rmi..mostly time aku pg rmi chinese n rmi gak yg private..fuh seseorg ckp slent matsaleh btol2 arr.terkebil-kebil aku dgr...

balik kg sudah...
so td kol6.30ptg smpi kb...spnjng aku duk kl aku tmpg umh kwn nmnye yaya kat pj..fmily die pnyelah smue peramah...dorg mcm wat aku mcm ahli fmly..smlm kitorg same2 wat biskut raya...fmly yaya mmg baek,peramah n generous... hnya Allah yg dpt mmblsnya..trima kaesh krn sudi mnerima perantau cam aku nih..aku byk mnysahkan dorg..n td kan nk cte mse dlm bas aku nek bas mutiara 2tngkat kaler ijau gtu..skrg kan 5days b4 raya..seriously ni 1st time aku blik umh nk dkt raya...best jgk time nek bas duk dgr lgu2 raya smue..tgk kat luar makcik pakcik duk tgk bas kitorg mcm perantau btol2 laaaa....

pesanan pada aku: dugaan n cabaran mnjadikan kita kuat..sbr n redha ngn ape trjadi mngkin byk hkmahnya..kjayaan perlukan pngorbanan..xkira duit,tnaga, masa....

No comments: