My Blog List

Tuesday, September 21, 2010

13/03/2010= Bashday

kali ni aku rse nk crita psl what happen on 13.3.10...tulah bila umr aku dh genap 20...ok 13.3.10 tu mse kitorg warga Kyuem balik for holiday...n that is d 1st time aku celebrate besday wihout family sbb spnjg 19taun aku clbrate ngn fmly almaklum mse tuh cuti skolah...n mse tu lah best nk kenakan sape2 pnyer besday sbb yelah last day kat kolej b4 blik cuti...n mse tu jatuh pd besday aku...mmg best mlm tuh aku xakn lupe smpi bila2.... mmg mnjdi kebiasaan kat kyuem sape2 pnye besday akn dibash..
12.3.10 pukul 11.30mlm- yaya brkunjung k bilik aku, lpk2 dlm bilik aku smbil berkongsi crita..tp aku mcm leh agak jer mmg ade plan huhuh....wat xtaw jer...
13.3.10 pukul 00.05 kot- yaya mngajak aku g ke bilik mafin alasannye die kate nk lepak rmi2.... hmmm aku dh leh hidu smthink dah hehhehe....xpe g jer walau byk kali didesak oleh yaya.....
13.3.10 pukul 00.10 kot- wahhhhh!!! dorg nynyi lagu besday rmi2 utk aku smbil mmbawa `KEK`... specel taw kek aku taun nih..ni dia
specel kan!!! terharu sgt time tuh huhhu...yela kat tgh2 utan ane la nk cri kek ni pon abg hafiz pnye burger... kitorg pmnat setia burgernyer......mlm2 bila lpr juz text to abg hafiz die anta by motor... so kat ctu ade 12burger..sramai 12org kwn2 aku yg celebrate yg len mmg nk dtg tp ni last minute pnye plan ...dorg ckp rugi bsr xdpt bash aku..haah jht sgt ke aku smpi smue nk bash hehe xpe2 aku suke..tnda kasih syg seorg kwn...
so mlm tuh kitorg maen2 game budak2 dlu..mnum air ribena gtu..ade klas....hehe..
13.3.10 pukul 00.45pgi kot- selesai sudah aku pon nk brangkat blik bilik....dgn scara tiba2 ade satu dntuman yg kuat terasa kat kpla aku.....waaaaa....syima dimasa itu tlh berlari spntas kilat..aku tergamam....rupe-rupnye manirah tlh melampar satu jnis bhn k ats kpalaku....bash time!!!owwww siap lah....bhn itu adlah air+tepung..
kitorg yaya,manirah,rabihah,syima tlh berkejar-kjaran...aku n manrah tlh mngejar yaya tp mse itu yaya lari slaju kilat..fuyooo xprnh2 laju cmtuh sbb xnk kena pnye psl...sbb tkut bising sgt kitorg truskan bash kat dlm bilik...hahha yg klakarnye pnghuni2 len kat dlm bilik tuh mnguncikan bilik sbb tkut kitorg lempar bhn tu jgk... mmg dsyt gler mlm tuh..siap amik gmbr byk2 lgi...dgn muka,baju,rmbut mcm punk dah....xleh imagine.. tp best....
yg part pling bestnyer mse kitorg berlari2 kat luar tbe2 mncul seorg mokguard...waaa haruuu...kitorg lari mcm nmpk antu nk msuk bilik..tuptup dorg kunci...YaAllah mse tuh cuak gler...tertngkap la kami oleh mokguard tuh tp nseb bek gler mokguard tuh die org baru die habaq tlg snyp jer..kalu mokguard len kitog dh kna amik nme dah...esok knpom kna pnggil k pjbt....tp nseb bek x...xserik2 lgi lps mokguard tu g kitorg men2 lgi..nakal kan? nme pon budak2 hehhee...bising lgi....mokguard tu dtg blik...kitorg skali lgi nk msuk blik tp dorg kunci lgiiii!!!..dgn rse tkut kitorg 4org(syima,bhah,manrah,aku) tnpa memakai selipar g smbunyi kat blkg chalet.. bhya owhhh.....tmpt gelap,xpkai slipar..adoiii klakr gler..kitorg smbunyi dri mokguard tuh..tnggu pnye tnggu smpi mok guard tu blah dlm keadann berdbr2...hjt nk truskan lgi tp dh insaf ckit...ade yg trcedera iaitu syima terspk batu...
so dlm kol 2pgi jgk kitorg siap maen2...balik tuh satu hal lgi..nk brsihkn dri dlm 1jam jgk..yela bila air+tepung dh mngeras susah nk buang...lgi2 kat rmbut..dorg ckp sbnrnye nk gne telor jgk tp tkut kciankan aku...
yg case aku ok lgi kot..kwn aku sorg tuh kna bhn air+soflan+kuah kcang+roti expired+lipas.... geli kan? tu bru pompuan yg laki korg msti xleh imgne....kna ikat kat pokok dsmbur air longkng....geli kan? nseb bek kwn aku xwat gtu...tp best taw...best sgt2...bila lgi nk kena kan?
trima kaseh pd yg terlbat: manirah,bhah,syima,ikin,yat,aini,mira,umu,hasanah,mafin,fatiyah,yaya
besday 20th ni xakn aku lupe smpi bila2...syg korg...

2 comments:

Unknown said...

best kan,,,aku kena kat pantai,,tu pon da smggu lepas besday aku,,mase hari besday baik2 je dorg,,,siap p karok ag,,hehehe

me said...

hahaha owww kat pntai yer..kitorg kat tgh utan kot...heheeh... uish sedak ko nyanyi nyo?huhuhu